▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲

2.08.2012

Och plötsligt hamnar man väl under en spårvagn

För vasastan är som Chinatown.


Är i Montreux nu sedan tre dagar tillbaka, varför det tänker ni? 
För att det är så himla kallt här och jag älskar att frysa. 
Okej nej. Det var inte riktigt sant. Sanningen är den att det är två uppvisningar i Lausanne som ligger en halvtimme bort från detta femstjärniga hotell, med snorgul heltäckningsmatta och gula väggar. Utsikten är åtminstone dunderfin. Vi tar oss runt på vägarna med vår extremt stora dubbeldäckare, som vi delar med konståkningskändisarna,  balettdansösen och GEV, (so you think you can dance deltagaren 2010). Han är go han. Trevlig i alla fall. And he got the moves like Jagger! Annars då? Jo sitter här på hotellrummet med Jempa och Josef. Vad gör vi? Jo vi tittar på Hangover 2 och undrar hur de lyckas supa bort sig så rejält, samtidigt som vi packar och fiser. Okejdå, det är väl mest jag och Jempa som står för det sistnämnda. Men ändå. Klockan ett ska vi vara utcheckade och då ska vi spendera tre timmar i lobbyn. KUL! Inte alls. Men skitsamma tänker jag, för om 25h landar vi i Sverige och då om ytterligare 2h får jag våfflor. Så om 27h är det alltså ultimat klimax. Ojojoj! När vi ändå är inne på timmar kan jag tillägga att om 1,5h har vi chansen att se ett slott här i Montreux, om vi ska följa med är inte bestämt än. Finns både plus och minus med de alternativa valen. JA eller NEJ, helt enkelt. Fem i tolv bestämmer vi oss antagligen. Funfact!
Sista showen ikväll. Det blir grymt med adrenalin, hoppas jag. Efter showens finalnummer och när vi vinkat flera hundratals vinkar åt alla håll och kanter åker vi direkt till Zürich för att sova på det första hotellet, DÄR DET FINNS WIFI! (OMÄTBAR LYCKA) Där ska vi sova några timmar, efter klockan 02, innan det bär av mot flygplatsen. Några timmar sömn känns inte så superskönt så funderar på att dygna det vill säga skypea tillsammans med min skönahöna Pumbah bredvid mig som sällskap. Läser min skypepojkvän detta så JA, det är en dejt. Okej, tillbaka till ämnet. Har tänkt berätta mer om själva resan och upplevelsen. Men det tar jag inte nu. Blir kaka på kaka då. Visserligen är kakor gott, men det passar sig inte just nu. Får inte till det riktigt. Sååååååå atteeeee, om drygt tolv timmar skriver jag ytterligare en välskriven text. Eller om drygt 24h, får se hur det blir. 


PEACE out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar