▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲

3.12.2012

Vad ska jag säga.
Gårdagen var nicht so gut.
Es war überfullt und das Zimmer war klein. 
Das Männer springt auf and ab und roch zu viel. 
Nur schlechte Musik. Sehr, sehr hart dunka-dunka!
Keine indiepop. 


Alltså. Det var fullt med människor, några igenkännliga och några man aldrig ens sett i skolan. Genomsnittligt var allt på två ben där inne alldeles för upp över öronen berusade sen allt för många timmar tillbaka. Något dansvänligt golv var det inte heller, så de flesta stod, okej ramlade runt(!), och hoppade upp och ner till någon konstig dunka dunka musik som inte kan klassas som ens okej att tycka om. Nej, visst smaken är som baken. Men det där var förfärligt. För att inte vara en partykrascher inbillade jag mig att det var diverse bra band som spelades ur högtalarna. Typ Those Dancing Days eller något. Då hade det varit dancemode, ON!. big time. Men jag försökte åtminstone, creed till moi. 


Missade i alla fall sista bussen och fick gå hem tillsammans med Karolina. Vi lyssnade på spotify genom mobilen, spatserade som flygplan på trottoaren, gjorde ett stopp på en lekplats, red på en sån där häst och sjöng TELL EVERYBODY I'M ON MY WAY!! Vi mådde helt enkelt, eller jag gick ju rakt såklart. Karolina är ju en annan femma. Vi kom oss hem åtminstone, snackade goja at my place och klockan blev tre. Skildes åt och jag satte spotify på play igen och somnade till det jag kallar musik, bra musik. För övrigt så är Karolina och jag de personerna i klassen som har musiksmak som åtminstone lutar lite åt varandras tycke och smak. Well well, somnade gott i alla fall. Dessvärre drömde jag ceeeeeepdröm och vaknade av att jag grät. Fy sjutton vilken ångest det ligger i lägenheten nu. Måste ut! Drar till ica, handlar, vidare till stan, sätter mig i solen och pluggar, åker hem gör mat, äter, sedan träning. OCH veckan har startat. Got2lovemylife. 


JUST DET, SKA INTE GLÖMMA FREDSUPPDRAGET IDAG!.
"gör något under dagen som du klassar som lyx." #fredsuppdraget


Ja då kanske det blir en pizza till middag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar