▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲

1.04.2012

Ett nytt år. 
Så tänkte redogöra för hur min tid i photobooth har sett ut.

Hösten 2010.
Datorn följde med överallt och gärna till skolan.  

Gjorde blonda slingor i mitt hår, hade röda läppar och skarpa ögonbryn.

Ännu en dag i skolan.

Klippte håret med kökssax.

Hade gröna naglar, lila luva och en hel färgkarta i håret.

Hade inte bara lång tunga utan också lång lugg.

Blev kallt om fötterna så skaffade rejäla nazi-kängor.

Var på lag-maskerad-fest och skrev Team Surprise på armarna.

Gav bort en sådan här. Ville helst ha den själv.

Gav julkärlek till min kanin.

Hade Annandag-jul-maskerad med familjen.

Håret var gult så täckte det med hårband etc.

NYÅR! 


2011.


Fortfarande gult hår och hårband. Här vinkar jag hej då till Dexter.

Körde all in på fläta. Gulligull.

Vänner i lägenheten för första gången, typ.

Åkte till Turkiet för att tävla. Kom hem med ett par blodröda Converse och en mössa som var på ganska ofta en viss period.

Träffade kusinvitamin på Åstol. Mössan var på.

KÖPTE IPHONE! 

Vann guld, någonstans, och älskade mittbena. 

Fest och målade ögonbryn + partytungan på G.
Sugen på piercing.

Här har vi högerflätan.

Vann SM-guld och var på SM-middag med alot of makeup.

Hittade en annan mössa. Verkligen hittade. Och drack mycket te i Göteborg.

Efter en slappkväll bestämde vi oss för att promenera ner till en fest i spöregn.
Ångrar det inte, hittade nämligen en hundralapp på vägen. 


Köpte efterlängtade hängslebyxor och hittade rekvisita från en tjejkväll. 

Tänkte att; Om jag såg ut såhär, skulle jag ha vänner då? 

Gjorde rosettfrisyr.

Var i Finland för att tävlade VM och tuggade ganska mycket mumintuggummi också.

Grät och grät och grät med en VM-bronsmedalj i handen.
Festade bort tårarna med världens bästa lag på kvällen.

Kom hem till Sverige, fortsatte att gråta och sprang en mil, i regn, i ren frustration.

Hade min svarta hoodtröja, hela tiden. Gärna en skjorta under.

Som sagt.
Och det var vår. 

Solen kom, fräknarna också.

Kärlek och sånt.

Mådde suveränt, levde i nuet och tänkte inte så mycket.

Ärvde farfars glasögon. Körde på högerfläta igen.

Lärde mig nudda näsan med tungan. Det var på tiden. Och hade lockad lugg varje dag.

Lypsylberoende.

Låg i trädgården tillsammans med datorn, brillorna och vårsolen. 

Hade tröjan utochin, tatuerade mig själv med tusch och färgade håret.

Träffade en underbar människa som jag fick ett iphoneskal av
OCH Det var sommar.

Håret bara växte och växte. Spenderade massa tid utomhus, utan datorn, utan photobooth.
Ärvde en klocka utan farmor, hade fransk manikyr och hade plåster på fingrarna från alla knivarna på jobbet.

Sa hej då till min kärlek, låste in mig på rummet och grät.
Använde hans tröja dag ut och dag in.
 [Och nu luktar den inte Dexter längre.]

Det blev höst och skolan började igen. Kände liksom, Fuck life.  

Klippte lugg!....

OCH tog två hål i öronen på mig själv, samma kväll. Efter det såg jag sämsta filmen med Martin och Joakim minns jag.

Skrev tvåhundra små lappar.

Hängde med Amanda! Hon är som min syster.

Tröjan igen. 

Var på kräftskiva med kompisar från högstadiet.

Var med Amanda, igen. Hon somnade, igen.

Var på räkfrossa och klänningen var på.

Mös med bästa Tove i lägenheten.

Tog massa fula kort med Alfons.
Efter det tog jag flyget till Barcelona på träningsläger med laget.

Nico kom på besök.

Martin kom på besök. 

Köpte en asgosig tröja. Men den tvättade mamma i för höga grader. Hej då liksom.

Skrev ett superlångt brev, som ska läsas i Juni.

Fixade så att detta paket kom hela vägen till USA.

Fick blåsor på fötterna och tänkte vad gör det om hundra år.

Läste en bok av Franz Kafka. It sucked eller snarare fucked my brain. 

Klädde ut mig till kaninen i Alice i underlandet. Maskerad!

Sista kortet med tandställning.

Första kortet med raka tänder.

Halsduken blev halsens bästa vän.

Drack te och läste om folkhögskolor.
Blev grymt sugen på att flytta till Lund. 

Amanda somnade hos mig, igen igen. Och jag älskade min nya tröja. 

Använde farmors gamla skjorta tillsammans med hängslebyxorna. Det blev succé!

Upptäckte min hatt på en krok.

Jempa sa något roligt och fångade därför mitt skratt på bild i hotellrummet i Österrike.

Hotellrummet, prickiga byxor och ett brutal fall. 

Jordnötter i näsan och öronen. Shrek <3

Åkte buss i drygt 20h och var sockerbakfull.

Sugen på piercing. Som vanligt.

Fyllde arton år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar